torsdag 1 februari 2007

Kameran är borta!

Hello friends and family.
Jag hade tänkt att uppdatera bloggen först när Majas kamera kom tillbaka, men nu verkar det som den inte kommer tillbaka. För att ta det hela från början. Vi fick hem ett gratis anteckningsblock i brevlådan, som innehöll reklam. Det var bl.a. reklam för en liten backe ca 9 mil utanför Umeå. Några liftar, ett par nedfarter samt ett gäng snökanoner. Alla tiders tänkte vi, vi sticker dit och tar några varv samt fikar i värmestugan. Buss (hållplats 150 m hemifrån)+liftkort 220 spänn, nästan gratis. Sagt och gjort. I lördags klockan 09.00 rullade bussen iväg och vi var väl framme och ute i backen halv elva-elva. Första fikan halv ett. Andra fikan halv tre. Hemåt åkte vi kl16.00. Däremellan fick vi känna hur kallt det kan vara i norrland när det blåser. Rättså kallt faktiskt. Fast några svängar gjorde vi och båda trivdes såklart. När solen nästan gått ner tyckte jag att det kunde vara kul att ta några bilder att lägga upp för att visa den intresserade delen av världen. Så skedde och jag tror de blev ganska hyfsade. Vi tog fram kameran i bussen och kollade på bilderna. Efter detta lade vi kameran i nätfodralet framför sätet. Och där blev den kvar. Rätt surt. Jag har ringt chauffören och han har inte hittat någon kamera. Förmodligen är det någon fattig student som är en kamera rikare. Orkar inte skriva mer nu. Jag har dugga imorgon och Maja ska på sittning på kvällen. Då kan jag välan passa på att skriva mer. Höres.


/Henrik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med kameran. Kommer följa bloggen med samma intresse som travnet.se i fortsättningen. Puss å hej

Anonym sa...

mmm dom där norrlänningarna är tjuvaktiga. hade aldrig hänt i götet...
säger som brun: bloggen är där uppe tillsammans med klickbloggen och andra höjdare redan!

Henry o Majgull sa...

ni är då för snälla!