torsdag 1 mars 2007

Succé!

Jag antar att ryktet är spritt vid det här laget. Vasaloppet; en formidabel succé för era favoritatleter från Västerbotten. Henrik och Maja - större än Anja. Det känns riktigt skönt och nu unnar jag mig en vecka ledigt från träning, men mest för att kunna öka farten när det drar igång igen. Till sommaren hoppas vi vara vältränade också. Tjoho. Om ni vill kolla hur vi såg ut i spåret, kolla på dessa testbilder. (Öppet spår och ni får fylla i våra startnummer).

Jag hade tenta i tisdags igen, 6 av 12 rätt, vilket betyder att jag pluggade precis lagom. Den förra tentan gick även den bra, 29 av 40 möjliga. Så det verkar starta bra iallafall. Idag har jag varit på en jobbintervju också, de sökte en brevsorterare, kvällstid. Det kändes som intervjun gick ok men det där vet man ju aldrig. Vore skönt att få in lite extra iallafall. Maja ska även hon på intervju, på tisdag, till en vårdpool. Så då löser sig det ekonomiska också med lite tur.

Vi har kollat på flygbiljetter till sydamerika också. Det lutar åt att vi flyger tur-retur till Santiago. Kostar totalt nästan 24000 för oss båda. Det är mycket pengar, tur att vi är så flitiga sparare som ju alla vet. Alltså där tror jag Maja är värre än mig. Jag kanske köper prylar, men fasen om inte hon är värre. Dessutom är det bio, video och allt sånt. Man måste ju bli underhållen konstant när man är från storstan. Fast jag är en tråkmåns och säger nej. Så vi matchar ju perfekt. Nästan. Vi kunde nog vara lite duktigare att spara men å andra sidan ska är det väl inte värt det om man har så tråkigt att man bara döööör under tiden. Man blir sugen på Chile bara av att kolla på kartan. Det ska bli kul, känns som det är en fin morot att ha en flygbiljett som ligger och väntar.

Jag vill också skicka ett grattis till Cissi, Rena och Magnus som alla skaffat sig finfina jobb senaste veckorna. Det verkar som folk håller på att växa upp! Och jag som har en inkomst på 2500 per månad ska snart köpa en flygbiljett för 12000... Vi får väl se när det är dags för mig. Ad augusta per angusta

/Henrik

1 kommentar:

Henrik Lantz sa...

Jisses amalia, varför ska ni åka till Chile? Välj något skönt U-land som Lettland istället vetja. Ni kan bli magsjuka där också! Fantastiskt vackert land förövrigt. Och sprit, jo det finns det med! Grattis till vasaloppet!