tisdag 11 november 2008

Ett starkt argument!

Jag har varit på en första arbetsintervju för ett jobb som produktutvecklare/konstruktör på ett företag som heter Elpress. De gör pressverktyg för elinstallationer bland annat. Intervjun var i Umeå och den gick väl ganska bra, den sköttes av ett rekryteringsföretag som heter Kornboden. Det är lite trist att gå på intervju hos ett rekryterings-/bemanningsföretag eftersom frågorna kommer från Formulär 1A och eventuella följdfrågor från mig gällande arbetssituation och kollegor hänvisas till senare. Men jag var förberedd och det gick bra. Jag hoppas att hon fick reda på vilken lajbans kille med stora ambitioner jag är.

Iallafall är tjänsten i Kramfors, civilisationens vagga. I händelse av alla eventualiteter gjorde jag lite research om Kramfors. Det var väl som förväntat, ganska smått men jag tror det kan vara mycket fint med ångermanälven som flyter förbi och det är ju trots allt höga kusten, det brukar uppskattas varje gång vi åker söderöver. Men det som verkligen fick mig att vilja flytta dit är aktiviteten som bedrivs i ådalshallen den sista lördagen i varje månad: Bastu EXTREM!

"En upplevelse utöver det vanliga. Ni bastar i fyra omgångar, där bastuvärden framkallar sköna luftströmmar med hjälp av handduk, olika eteriska oljor och deras förtrollande effekt. Ni smörjer in er med flytande honung, smälter pepparmintsdoftande isbitar på era kroppar, saltet använder ni som kroppspeeling. Frukter och friska drycker väntar mellan varje bastuomgång.
När magen börjar kurra fram på kvällen, stillar vi hungern med nygrillad korv från bastun och avslutar kvällen med en bit mat.Låt dig svepas med utan en tanke på tiden och låt kvällen bli en njutning för alla sinnen. Sista Lördagen varje månad Okt- Mars mellan kl 17 - 21. Separat dam- och herrbastu. Fyra bastuomgångar, frukt, korv, supé"

Inga kommentarer... Var skriver jag på?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja korv grillad i luftsrömmar av pepparmintsdoftande honungssvett låter som en upplevelse utöver det vanliga.
PoK

Henry o Majgull sa...

Jag tror att min favorit är "bastuvärden framkallar sköna luftströmmar med hjälp av en handuk". Jag tänker mig att han/hon står vid aggregatet och viftar för allt vad tygen håller