söndag 9 november 2008

Del två och lite annat smött å gött


Jorå jag köpte en present till. En snyggskjorta fick det bli eftersom Rebecka var uppe och hälsade på den helgen ville man ju klä upp sig lite. Rock n´roll attityden kom på köpet.

Idag var jag, maja och linus på hockey och såg Bofors besegra Björklöven med 3-2 efter förlängning. Extra kul att bekantingen Fredrik "Hopen" Höggren gjorde två kassar (varav den ena avgörande) samt var bäst på rinken. Anbud från elitserieklubb snart? Klass var det iallfall. Matchen i sig var riktigt usel i första, tog sig bra i andra och det var riktigt spännande hockey i tredje. Den andra kristinehamnsbekantingen Fredrik "Grizzly" Eriksson hade det svettigt i målet men stoppade pucken med än det ena, än det andra. Precis som en målvakt ska göra. Alltså två kristinehamnare bäst på plan. Kan inte ha hänt sen spelarna i Varnans Vingar bestämde sig för att snus var bättre än fotboll.

Linus har för övrigt startat en blogg. Mitt förslag är att den ska heta "polismannen". Ungefär som fotbollsfrun, men med en kille som är ihop med en polis. Jag kan utlova stor prosa, interna och globala skämt på bästa nivå, mingelbilder och listor om högt och lågt. Inte missa!

Nu får det vara nog!

2 kommentarer:

Linki sa...

Roligt att du nämner det eftersom jag föreslog namnet "Polismannen" för kristin när hon undrade vad min blogg skulle heta. Har vi diskuterat detta eller är det bara för att vi tänker så himla lika du och jag? Är vi gjorda för varandra?

Linki sa...

Ps. Jag kan lova att det kommer att komma en lista med roliga namn på fotbollslag. Eventuellt får woking plats.