söndag 5 oktober 2008

Nu är det banne mig höst och jävligt

Tjaba. Nu har hösten, från att ha visat sin bästa sida under några veckor, med sol och en massa plusgrader (säkert 10!!) gjort en helvändning. 0-gradigt, 10 sekundmeter och regn. Ingen fest direkt. Nu börjar man verkligen längta efter snö och vinter. Kan det vara mina nya skidor?

Fest var det iallafall igår, inflyttningsfest hos Kristinus. Maja jobbade tyvärr men jag var där och rev upp stora hål i den tryckta stämmningen och i parkettgolvet, som den born-to-be festprisse jag är. Det var kul jao. Det blev utgång och folk ville till -lyssna nu: Cover Club / Schlagerbaren. Bara namnet! Jag gick givetvis in med förutfattade meningar som köttmarknad, finlandskryss etc. Det var ändå 10 gånger bättre än jag trodde men jag tycker inte att jag ska äta upp nämnda meningar än. Som vanligt när man rör sig runt Linus kretsar så partajar man loss ordentligt så jag hade väl inte radarn på så att säga. Det kan ha varit i nivå med Majas jobbfest i fredags, då hennes chef sjöng finsk tango på karaoke. Men det får vi aldrig veta.

Inga kommentarer: