tisdag 14 oktober 2008

Dop och brunch

Helgen spenderade vi i civilisationens vagga, Björneborg. Dessutom med en kort avstickare till södra Råda för dop av det nyaste kusinbarnet i Henriks numera digra skara. Han belönades med det stiliga namnet Hugo, efter Victor Hugo, Ernst-Hugo Järegård och det där trollet som var så populärt för några år sedan. Shittans, det var stor tv det! Spela tv-spel med knapptelefonen i direktsändning. Finns det någon motsvarighet idag?

Iallafall, dop och efterföljande smörgåstårta bjöds på lördagen. Sen slumpades det så att Henriks käre vän Zätakrull fyllde år runt detta datum och även han bjöd på smörgåstårta senare på kvällen. Således kom dagen att handla om glatt sällskap i form av släkt på ena sidan, det vill inte säga lite det, emedan kvällen avnjöts i gamla vänners lag. Fantastisk tajming.

Söndagen å andra sidan kom mest att handla om 100 mil bilkörning. Men innan det kom hela släkten på besök till Björneborg! Och då menar jag hela. Otroligt roligt. När det händer, även om det inte är så ofta som det borde, känns det som en italiensk eller grekisk film där alla umgås, äter gott och stortrivs. Så långt ifrån Lars Norén det går att komma.

Jag vill tacka alla för att ni kom och för att det är så roligt att träffa er. Dessutom vill jag tacka för presenterna. Jag lägger upp dom här när jag har köpt dom!

Kärlek och värme till er alla!

Inga kommentarer: