lördag 24 maj 2008

La circulation sanguine

Halloj.
I torsdags gav Team Banana Runners (där bl.a. Maja ingick) och Team Opositiv (Henrik m.fl.) järnet över 1 mil när blodomloppet gästade Umeå. Med gott resultat, båda våra mål uppnåddes! Detta trots att vi satte dom ganska högt. Maja hade målet att komma under 50 min och satte PB med tiden 48.01, vilket innebar en 33e plats bland damerna. Det innebar också att hon var exakt 6 min efter segrarinnan, hon behöver alltså bara förbättra sig 12,5% för att vinna nästa år. Det skulle kunna hända.

Jag hade som mål att komma in runt 40 min och lunkade i mål på 39.11, vilket jag ändå får vara nöjd med. Sista 500 m fick jag kramp i magmusklerna så istället för den defilering jag hade planerat för gick jag snarare i mål dubbelvikt. Det räckte dock till en 20e plats och 4,5 min efter segraren.

Med lite mera träning mot kortare distanser som halvmara och milen kan vi nog kapa några minuter var iallafall... Om vi slutar som fuskmotionärer och blir lite seriösa.

Nu var det ju inga elitidrottare som sprang blodomloppet i Umeå, men vi tävlade ju inte mot någon annan heller. Det verkliga kraftprovet kommer om en vecka. Eftersom det är första gången har vi där inga krav på tider utan vill springa runt i god stil. Mer känsla, mindre hets. Det är planen. Sen får vi se.

Inga kommentarer: