onsdag 10 september 2008

Utmaningen antagen, del 2

Först reglerna: De har ni redan sett!

Fem saker som finns på din att-göra-lista?
Just nu:
1.
Låtsas att jag inte har tenta på fredag som jag därför inte behöver tentaplugga till
2. Springa backintervaller i Bräntberget

3. Städa (ju äldre jag blir, desto mer pedantisk blir jag)
4. Boka in nyårsresan till Kittelfjäll!
5. Ta tag i badrumsrenoveringen...

Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag utgår ifrån att Henrik räknat rätt på åren och gissar därför att jag för tio år sedan just hade börjat gymnasiet i den fashionabla privatskolan i Djursholm. Där hade jag en kort period när jag försökte passa i kostymdräkt innan jag insåg att det nog inte riktigt var min grej. Därmed är det nog tio år sedan jag senast hade på mig en sån där grå kostymkjol och vit skjorta. Huvvaligen!

Ställen du bott på?
Uppvuxen i Täby utanför Stockholm med undantag för ett par månader per år som spenderades på Hamburgö i Bohuslän. Efter studenten, någon resa runt jorden och ett par säsonger i Alperna hamnade jag i Göteborg där jag slog rekord i antal flyttar. Exakt hur många gånger jag var ansvarig för flyttlass som skumpade mellan olika områden i Göteborg är det ingen som vet. Dock har jag bett Statistiska Centralbyrån att ta fram uppgifter på detta. Vi får väl se hur det går med den saken... Efter ett par år i Göteborg övergav jag sjukgymnastkarriären och flyttade norrut med en ny framtid i sikte.

Fem saker du skulle göra om du var miljardär?
1. Betala av alla mina + familjens skulder
2. Ta med mig vänner och resa till alla roliga platser jag kan komma på
3. Köpa lite prylar, bland annat en laserjolle, en segelbåt, nya skidor och pjäxor, kilrack och friends i överflöd, en klätterhjälm, ett nytt bättre vintertält (och ett nytt sommartält med större absider när jag ändå är i farten), en bivacksäck, en jeep, en husbil till Henrik, en fjällstuga, en stuga på Hamburgö, en lägenhet i Stockholm och en större lägenhet i Umeå och allt godis och all choklad i hela världen!
4. Köpa mat till alla de där hungriga barnen i Afrika som man hörde talas om när man inte åt upp lunchen i skolan.
5. 190 miljarder går till miljön. Det var nämligen den summan det stod i DN häromdagen att det skulle kosta årligen att vända miljökatastrof till framgång.

Jag skickar utmaningen vidare till:
Deja fait!

Inga kommentarer: