måndag 22 september 2008

Gnäll

Vi ville också vara på Blåbergsträffen i helgen! Vi muttrar lite bittra haranger när vi hör talas om det fina vädret, den goda uppslutningen, frostnätterna och förstås alla leder som klättrats. Plåstra om såren kan man göra och det är vi snabba med! Trots många och långa timmar på jobb blev helgen ändå fin med Forrest Gump (bättre än vi mindes, det vill säga fantastiskt bra), solsken (ja den sken även i Umeå) och lösgodis. Det enda mörka molnet på en annars klarblå himmel var när Henrik skulle betygsätta min nya favoritrunda (Notvarpsbron, 18 km). På en skala från ett till fem fick rundan först en fyra som Henrik sedan drog tillbaka och ersatte med betyget 3.5! Detta med motiveringen att löprundan inte höll världsklass och att man inte ska slösa med de höga betygen. Snålt tycker jag! Det återstår att se om han får följa med fler gånger.

4 kommentarer:

Lisette sa...

Jag vill oxå orka springa 18km igen. Just nu gör jag nog inte det.. (men jag fick ju klättra i helgen! Mo-ha-ha-ha-ha)

Henry o Majgull sa...

Distanspass är det nya heta! Varför springa kort när man kan springa långt är min nya devis!

Lisette sa...

Hmmm...om man är student går det kanske bra, men jobbar man butikstider blir det väldigt tidigt eller väldigt sent om man ska springa långt under arbetsveckan. Helgerna är ju än så länge upptagna av klättring.

Henry o Majgull sa...

Jovisst, det är ju det som är fördelen med att vara student. Nackdelen är att man får vara kvar i stan och jobba på helgerna när alla andra leker på varma klippväggar :)