tisdag 19 juni 2007

Två gjorda, två kvar

Jo men det gick ju alldeles utmärkt det där med att cykla 300 km. Uppladdningen var i världsklass, fläskfilépizza med pommes på robertos. Jag som är mera van sen de numera klassiska Canada special i Degerfors valde givetvis kebabsås, emedan Maja med föräldrar visade sin orutin och tog B-sås på sina. Inte att förringa B-sås men det är ju bara helt fel. Efter denna magnifika start kunde det ju inte gå annat än finfint. 17 h 40 min tog det på ett ungefär, vilket inte är någon toppentid men vi satsade ju inte på det heller. Att ta sig runt var målet. Vi fick se lite av varje runt vägen också, det hade vi ju inte hunnit med om vi stressat runt. Det var tillräckligt jobbigt ändå, inte så att vi var helt slutkörda nån gång under loppet men vi var faktiskt vakna totalt 34 h innan vi kunde somna i bilen på väg hem. Vi startade 23.04 och framåt 5-6 på morgonen var man trots allt ganska matt. Det gick mycket i perioder faktiskt, ibland var det nära att man somnade där man satt, ibland gick det väldigt lätt. Vi gjorde några halvhjärtade försök att roa oss, t.ex. gissa låten jag visslar. Det gav vi snabbt upp dock, man tänker inte så snabbt under sådana förhållanden. Nåt som gjorde att man fick lite extra energi var att låtsats att man var William Wallace ur Braveheart. Ett väl beprövat knep, funkar nästan jämt! Fffrrrreeeee-doooommm!

Nu är nästa steg Vansbrosimmet, den 8e juli händer det. Sen sticker vi till sthlm och flyger därifrån den 9e. Riktning: söderut. Först till Paris sen vidare till Santiago via Buenos Aires. Det blir nog livat värre. Innan detta ska vi ha hunnit flytta in grejorna i den nya lya. Känns skönt att leva studentliv med nyköpt bostadsrätt och 2 månaders semester på andra sidan jorden. Jag återkommer. Kommentera för tusan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket jækla hår du har fått Henrik!
Grattis till bedriften, strongt jobbat!
Men ni hade tillsammans två onødiga hjul.

/Micke

Henry o Majgull sa...

Vilket av dom tycker du vi skulle struntat i?

Henrik Lantz sa...

HAHA! Vilket jävla hår och skägg! Fruktansvärt coolt! Själv hade jag mustasch i tre veckor innan jag kände mig för ful och avlägsnade den... Men långhårig håller jag också på att bli. Rock on!